دانشمندان موفق شدند با كمك آهن‌رباها، قلب آسيب‌ديده بيماران را معالجه كنند. اين يافته نتيجه تحقيق و تلاش متخصصان دانشگاه كالج لندن است.
محققان مي‌گويند: در اين روش از آهن‌رباها براي قراردادن سلول‌هاي بنيادي در جاي صحيح خود استفاده شده تا از اين طريق به بهبود و شفاي قلب‌هاي صدمه‌ديده و بيمار كمك شود. در اين شيوه ذرات مغناطيسي ميكروسكوپي به سلول‌هاي بنيادي متصل مي‌شوند كه به ترميم بخش‌هايي از قلب كه در اثر بيماري يا سكته آسيب‌ ديده‌اند، كمك مي‌كند.

سپس يك آهن‌ربا از خارج بدن سلول‌ها را هدايت مي‌كند تا در موقعيت صحيح در قلب قرار بگيرند. اين تكنيك تاكنون روي موش‌ها آزمايش شده و نتايج مثبتي داشته است. اين تكنيك‌ها ظرف پنج سال آينده براي اولين‌بار روي نمونه‌هاي انساني مورد آزمايش قرار خواهد گفت.

منبع : کرمانی وب