خبرگزاری فارس :

در حالي كه گوگل به طور محدود نت‌بوكهايي كه به سيستم عامل نوظهور آندرويد مجهز هستند را عرضه كرده،‌ عرضه عمومي و انبوه آنها از سال 2011 آغاز مي شود.

به گزارش فارس به نقل از اي ويك،‌ در حال حاضر تنهانت‌بوك‌هاي آندرويدي سال 2011 در بازار عده اندكي از كارمندان گوگل و آشنايان آنها مي توانند به اين سيستم كاملاً تحت وب دسترسي داشته باشند و از آن استفاده كنند. اما قرار است دو شركت ايسر و سامسونگ از اواسط سال 2011 نت بوك هايي عرضه كنند كه مجهز به سيستم عامل كروم است.
آن دسته از صاحبان مشاغل، دانشجويان و متخصصاني كه از سيستم عامل كروم استفاده كرده اند، واكنش هاي ضد و نقيضي در اين زمينه از خود نشان داده اند و هنوز مشخص نيست آيا اين سيستم عامل موفقيتي كسب خواهد كرد يا مانند برخي ديگر از طرح هاي گوگل شكست خواهد خورد و سرمايه گذاري سنگين بر روي آن به جايي نخواهد رسيد.
گوگل مي گويد با ابداع سيستم عامل كروم قصد دارد شيوه سنتي از رايانه و سيستم عامل را متحول كند و به جاي آن كاربرد سيستم عامل هايي را متداول كند كه با اينترنت و سرويس هاي كلود پيوند خورده اند.
استقبال از اين ايده نزول تدريجي سيستم عامل هايي مانند ويندوز و مك را به همراه خواهد آورد.